101号室の開口工事は、前田文化という建物が単なる集合住宅からオープンなスペースになることになること、その始まりを意味した。
同時に、101号室から道路へのアクセスが通常よりも倍以上短縮されることにもなったので、象徴的なセレモニーを企画した。
外壁が破壊され、開口部が設計通りの大きさに開いた時、室内で制作されていた新幹線のオブジェが道路に向けて顔を出した。
同時に、101号室から道路へのアクセスが通常よりも倍以上短縮されることにもなったので、象徴的なセレモニーを企画した。
外壁が破壊され、開口部が設計通りの大きさに開いた時、室内で制作されていた新幹線のオブジェが道路に向けて顔を出した。
For Maedabunka, the meaning of the construction work breaking the wall of Rm101 was to become an open-space from just an old apartment.
Twice faster access than it used to take to the street, so we organized a symbolic ceremony.
When the wall was destroyed as it was designed to be an entrance, “Shinkansen” the bullet train showed its appearance to the public.
Twice faster access than it used to take to the street, so we organized a symbolic ceremony.
When the wall was destroyed as it was designed to be an entrance, “Shinkansen” the bullet train showed its appearance to the public.
2014.2.9
企画:前田裕紀
設計・施工:飯坂拓也
オブジェ制作:前田裕紀,橋口邦明,前田あかり
場所:前田文化1F
設計・施工:飯坂拓也
オブジェ制作:前田裕紀,橋口邦明,前田あかり
場所:前田文化1F
Planning:Maeda Yuki
Design and construction:Iisaka Takuya
Production of objects:Maeda Yuki,Hashiguchi,Kuniaki,Maeda Akari
Place:Maedabunka 1F
Design and construction:Iisaka Takuya
Production of objects:Maeda Yuki,Hashiguchi,Kuniaki,Maeda Akari
Place:Maedabunka 1F